העיתונות הכללית ביום שאחרי: "ההישג הגדול הוא האחדות"

    אבי יעקב No Comments on העיתונות הכללית ביום שאחרי: "ההישג הגדול הוא האחדות"
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כותרות העיתונים החילוניים הבוקר הבוקר: 'ידיעות': מאות אלפי חרדים בהפגנה בי-ם: לא נתגייס. 'מעריב': 600 אלף איש הפגינו נגד הגיוס. 'ישראל היום': 450 אלף חרדים מגיוס השתתפו בעצרת התפילה. ׳הארץ׳: בין שלש מאות לחמש מאות מפגינים.

    בטורי הפרשנות התייחסו הפרשנים לאופי העצרת ולהשגיה. נחום ברנע ב'ידיעות': ההישג של ההפגנה הוא שאיחדה את כל הפלגים, הרבנים והעדות סביב מאבק אחד. החולשה של ההפגנה היא בחוסר התוחלת. כל מי שהיה שם יודע שהחוק אושר והבכי הוא על חלב שנשפך.

    שלום ירושלמי ב'מעריב': זה היה אירוע מרשים בכל קנה מידה. העוצמה שלו הייתה במתינות שלו. החרדים הצליחו לאחד את כל הפלגים ולברוח מחילוקי דעות. חוק השוויון בנטל גם אם אין בו כלום, הוא פירק את המחנות אבל זמנית.

    אורי אליצור ב'מעריב': רוב המשתתפים בהפגנה לא ידעו מה בדיוק כתוב בחוק החדש, ונגד מה הם מפגינים. הם באו לומר דבר פשוט: שום דבר לא תאכפו עלינו בכוח. מדינה לא יכולה לקבוע בחקיקה שמחר יירד גשם.

    יהודה שלזינגר ׳בישראל היום׳: העצרת הצליחה במובן הפנים חרדי. כלפי החילונים מדובר בכישלון. אם עד כה הסבירו שרק פלג קיצוני קורא להתאבד ולא ללכת לצבא הרי שהחלטות העצרת שהקריא הרב ליברמן מכעיס כל חילוני שצופה בתמונות.

    חיים שיין ׳בישראל היום׳: הפגנת החרדים הרשימה בכמות. ההפגנה היא קרש הצלה לדרעי וללפיד. דרעי הוכיח שהוא מוציא מאות אלפים לרחוב והיחיד שיכול לאחד את כל הפלגים ולפיד הוכיח שהחרדים חוששים מחוק הגיוס.



    0 תגובות